בניית אתרים מתוך מחשבה על העתיד

העתיד של עולם בניית האתרים עמוס בשאלות מעניינות, אחת השאלות הגדולות ביותר היא האם אני יכול לבנות היום אתר אינטרנט שעדיין יהיה רלוונטי (גם בסגנון וגם בתפקוד) בעשור הבא?
אם נחזור בזמן עם המכונית של מרטי מק'פליי מהסרט חזרה לעתיד לתאריך ה6 לאוגוסט 1991 ונכנס לאתר הראשון שעלה לרשת בתחילת עידן האינטרנט נבין שאכן התקדמנו פלאות

האתר הראשון בעולם שעלה לרשת האינטרנט
האתר הראשון בעולם שעלה לרשת האינטרנט 06/08/1991

 

אחרי שמתבוננים באתר הראשון שהיה כל כך דל בתוכן ומינימלסטי בכל פרמטר אפשרי אנחנו מבינים דבר אחד,
האנושות רצה אל עתיד תלוי כלים אינטרנטיים מתפתח בקצב שרק הולך ומכפיל את עצמו וכבר כמעט ולא ניתן לעקוב אחריו,
שפות תכנות וספריות מתווספות כל הזמן ומקשות מאוד על מפתחים אשר מנסים להתקבל למשרות השונות בתחום,
רשימת הדרישות לתפקידים הללו רק הולכת ומתארכת, מאידך ניתן להבחין בשינוי מעניין בתחום הFront End  הצורך בלכתוב Markup הולכת ונעלמת מן העולם
בגלל הpage בילדרים השונים, אלמנטור אפשר להגיד המוביל מביניהם (גאווה ישראלית כמובן (: ) אשר שינה את פני האינטרנט בשנים האחרונות
מהרגע שחברת POJO השכילה שאין צורך ביצירת תבניות וורדפרס ושכל המשאבים מופנים לעורך התוכן שעל ידו ניתן בעצם ליצור כל אלמנט שאנחנו רק רוצים וחולמים עליו,
ישנם עוד כמה בילדרים מובילים כשלדעתי אחד שנושף בעורף של אלמנטור הוא webflow כלי שתופס תאוצה אולי גם בגלל העובדה שהם מספקים פתרונות אירוח ומערכת CMS.

התשובה כנראה תלויה בכמה רחוק אל העתיד אנחנו מסתכלים. מה שכן שככל שעובר יותר זמן,
אנחנו מבינים יותר ויותר שאנחנו חייבים להיות כל הזמן עם יד על הדופק לגבי טרנדים וסטנדרטים חדשים שצצים על מנת להדביק את הפערים
ולתת מענה לדרישות הלקוחות החדשים שרוצים להיות בחזית הקידמה.
העתיד תמיד מביא לשינוי לעתים בדרכים מפתיעות שלא ציפינו ולעתים לטובתנו מתוך רצון לשפר ולייעל את הליכי העבודה.

Metaverse & NFT – האם עולם בניית האתרים הולך להיות מושפע מכך בעתיד?

עוד לא הספקנו לעכל את עולם הCrypto / Blockchain אשר שינה ומשנה את פני העולם בצורה כזאת שממשלות ובנקים בכל העולם
לא הבינו ועדיין לא מבינים איך להתמודד עם התופעה הזאת שמייצרת מטבעות וירטואליים ופוגעת להם בכיס בנגיסות ענק של ביליונים על גבי טריליונים
והכי חשוב בצורה מבוזרת לחלוטין, מה זה הביזור הזה בעצם? ולמה הוא כל כך מרתיח את גופי המשק הענקיים? … נרחיב אולי בפוסט אחר אבל לענייננו
ההגדרה הטכנית היא חישוב מבוזר: שיטה להפעלת מחשב, שבמסגרתה מתבצעים חלקים שונים של המשימה המוטלת על התוכנית במחשבים נפרדים, המקושרים ביניהם באמצעות רשת.
אחסון מבוזר: רשת שבה נשמרים נתוני המשתמש על קבוצה של שרתים ברשת, לינק לוויקיפדיה ,
אז כמו שאמרנו… עוד לא התרגלנו להחזיק ביטקויין בארנק וירטואלי ואדון צוקי יוצא בהצהרות חדשות Rebranding עם המותג החדש Meta
שמן הסתם מתקשר לMetaverse עולם ווירטואלי חדש אשר קורם עור וגידים האמת שהרעיון נולד עוד בסוף שנות ה90 בעולמות הגיימינג והסייבר ולאחרונה תופס תאוצה ובא לידי ביטוי מעשי במשחקי הרשת הגדולים
כמו פורטנייט ומיינקראפט אשר איפשרו לראשונה ליצור עולמות ולשחק בו זמנית עם מספר רב משתמשים און ליין, הצהרתו של מרק צוקרברג בנוגע לעולם הווירטואלי החדש באה להציג בפנינו את פני העתיד כפי שהוא רואה אותה, עולם ווירטואלי מקביל לעולמנו אשר בו נעשה בעצם הכל מצפייה בגלקסיות בחלל ועד רכישת נכסי נדלן וירטואלי,
החדשות הצפות מאז אותה הצהרה היא שאנשים ואפילו נערים מצליחים לייצר הכנסות מטורפות ממכירת אלמטים גרפיים על ידי שימוש באסימון חסר תחליף NFT  אשר לא ניתן להחלפה באחר דומה לו ולכן מעצם טבעו אינו בר-חליפין. כיצד האתרים שבנינו עד היום יושפעו מהמרחב הוירטואלי החדש? כיצד אני הולך להציג את הפורטפוליו שלי והאלמנטים הגרפיים אשר יצרתי ואגרתי לאורך השנים בתוך הMETAVERSE? המון שאלות מעניינות צצות כל יום מחדש, התחום הנ"ל בהחלט מצדיק כתבה מפורטת בנושא – בעתיד הקרוב נעלה כתבה מורחבת.

מה מצפה לנו בעולמות הCMS – מערכות ניהול התוכן ?

מערכות ניהול תוכן (CMS) הגיעו לשלוט ולעשות את החיים קלים יותר בכל הקשור לניהול התכנים שלנו, במבט לאחור לא ממש רחוק אולי עשור אחורנית
אני עוד זוכר שכדי להחליף תמונה באתר היה צורך להעלות אותה בFTP לשרת ולעדכן את הקריאה בקוד חחח כאשר היום עם הכלים הנכונים ב4 קליקים אנחנו מסוגלים להעביר אתר שלם משרת X לשרת Y.
ואם במערכות ניהול תוכן עסקינן איך אפשר לא להזכיר את הפופולארית בעולם, וורדפרס מחזיקה בנתח עצום של 34% מכלל האתרים בעולם, כאשר 14.7% מתוכם הם אתרים מובילים
רשימה של כמה אתרי וורדפרס מכובדים:

אתה לא יכול לעצור את העתיד, אבל אתה יכול לנסות להיות חלק ממנו

למרות שחיזוי העתיד של עיצוב אתרים וצרכי ​​הלקוח שלנו אינו מדע מדויק, זה עדיין מאמץ ראוי. אין ספק שיהיו מקרים שבהם ננחש לא נכון. אבל הטמעת שיטות חשיבה קדימה בזרימת העבודה שלנו תעזור לנו להכיל את רוב השינויים.

מעל הכל, מדובר בקבלת החלטות חכמות בכל שלב של הדרך. בין אם זה בבחירת CMS או כתיבת CSS, חשוב לחשוב כיצד זה משפיע על יכולתו של אתר להסתגל לעתיד.
שום דבר שאנו יוצרים לא יימשך לנצח בצורתו הנוכחית. אבל עם הכנה, אנחנו יכולים לעזור להבטיח שההתפתחות שלו תהיה חלקה ככל האפשר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.