בניית אתרים מתוך מחשבה על העתיד

התחום העתידי של עולם בניית האתרים עמוס בשאלות מעניינות. אחת השאלות הגדולות ביותר היא: האם אני יכול לבנות היום אתר אינטרנט שעדיין יהיה רלוונטי (גם בסגנון וגם בתפקוד) מחר?

התשובה כנראה תלויה בכמה מחרים לעתיד אתה מתכוון. אבל כלל אצבע טוב הוא שככל שעובר יותר זמן, כך העיצוב והפונקציונליות של האתר הופכים פחות רלוונטיים. העתיד תמיד מביא לשינוי – לעתים קרובות בדרכים שאנו לא צופים.

זה כנראה דבר טוב, מכיוון שהוא מעסיק אותנו בעבודות עיצוב מחדש. אבל אם אנחנו משחזרים אתר קיים, זה יכול להיות אתגר אמיתי.

המפתח להתמודדות עם האתגר הזה הוא בעיצוב ובניית אתרים שפוקחים עין לעבר העתיד. להלן כמה טיפים לעשות בדיוק את זה.

השתמש במערכות מבוססות

מערכות ניהול תוכן (CMS) הגיעו לשלוט בנוף. ולמרות שכולנו מכירים את השחקנים הגדולים כמו וורדפרס ודרופל, ישנן כמויות בלתי ידועות של מתחרים. זה אפילו לא לוקח בחשבון את שפע השירותים של בונה אתרים עשה זאת בעצמך.

בעוד שרבות מהמערכות המתפתחות נשמעות משכנעות, ישנה שאלה רצינית לגבי הפוטנציאל שלהן לאריכות ימים. במילים פשוטות: ייתכן שהם יהיו בסביבה בעוד כמה שנים. זו אפילו לא שאלה של איכות. המציאות היא שזה קרב בעלייה ובטח יהיו כמה נפגעים בדרך.

עבור הפרויקטים הקטנים יותר שלך, זה לא יכול להיות שובר עסקות. אבל עבור אתרים גדולים יותר, יציבות היא המפתח. הצורך לעבור ל-CMS חדש בגלל שהפלטפורמה הנוכחית שלך דועכת (או גרוע מכך) היא משימה חשובה.

לכן, לפני שאתם יוצרים עיצוב או כותבים שורת קוד אחת, בחירת מערכת ניהול תוכן היא ההחלטה הגדולה ביותר שתקבלו. תבחר בחכמה.

וברגע שתבחר ב-CMS המושלם, תרצה לחשוב הרבה על כל התוספים שבהם אתה מתכוון להשתמש. זה חשוב במיוחד כאשר תוספים אלו יפעילו פונקציונליות הליבה, כגון מסחר אלקטרוני, ניהול חברים וכו'. שוב, המטרה היא למנוע את ההפרעה הגדולה של צורך לעבור מאוחר יותר.

עיצוב וקוד גמיש

אחת הדרכים פחות או יותר להבטיח טרחה עתידית היא להכניס את עצמך לתכנות לא גמיש. זה כולל הן אלמנטים עיצוביים שנבנו עבור כל דוגמה של תוכן שהלקוח סיפק והן קוד מותאם אישית שלא ניתן להרחבה בקלות בהמשך הדרך.

עיצוב אתרים

אתרי אינטרנט מתפתחים עם הזמן. תוכן חדש נוסף והפורמט שלו תמיד נתון לשינויים. עם זאת, יכול להיות קשה מאוד לחזות את זה. וכך, אנחנו נוטים לעצב לכאן ועכשיו.

ובכל זאת, זה לא אומר שאנחנו לא יכולים להתכונן לבלתי נמנע הזה. דרך פשוטה אחת לעשות זאת היא באמצעות כמה מתכונות הפריסה החדשות והמדהימות ב-CSS. Flexbox, למשל, מציע פריסות מרובות עמודות שיכולות להימתח כדי להתאים לעמודה הגבוהה ביותר של הקבוצה. ו-CSS Grid ניתן לצבוט לפריסות מורכבות כמעט אינסופיות עם מעט קוד.

ניווט הוא תחום נוסף שנראה שתמיד חוצה את הכוונה הראשונית שלו. אנחנו יכולים להתכונן לכך על ידי מעקב אחר הטרנדים, כמו הצבת לפחות כמה פריטים מאחורי תפריט ההמבורגרים הישן והטוב. זה מאפשר צמיחה ואינו מצריך בהכרח שינויים עיצוביים קיצוניים.

יותר מכל, חפשו פתרונות שהם גם יצירתיים וגם פרקטיים. זה יעזור לכם להימנע מלהיתקל בקיר עיצובי מתוצרת עצמית.

קוד

בדיוק כמו שצרכי התוכן משתנים, כך גם דרישות הפונקציונליות משתנות. לכן, כנראה שכדאי גם לצפות וגם לקבל שהקוד שאנחנו כותבים היום עומד להשתנות בשלב מסוים.

בהתאם לשפה שבה אתה משתמש ולרמת הניסיון שלך, כתיבת קוד המאפשר שינויים עתידיים יכולה להיות אתגר אמיתי. לפעמים, רק לגרום לזה לעבוד עבור הצורך המיידי ביותר דורש את כל כוח המוח שלנו.

בנוסף, ישנן מספר דרכים להשיג את אותה תוצאה. עם זאת, זה דבר טוב. לאחר שהשגת את יעד הפונקציונליות הראשוני שלך, יש לך הזדמנות להסתכל שנית.

משם, חשבו על דרכים לייעל את מה שעשיתם ותראו כמה קל יהיה להאריך בהמשך. שאל את עצמך כיצד תוכל להפוך את הקוד שלך ליעיל ככל האפשר. נקיטת צעדים אלה כעת יכולה למנוע בלגן עתידי.

חפש אזורי צמיחה פוטנציאליים

לפעמים, בניית אתרים עבור לקוחות היא משחק ניחושים. לעתים קרובות, זה כרוך בניסיון להבין בקשות מעורפלות ולצפות כיצד הן יגיבו לרעיונות שלך. זה יכול להיות קשה להגיע לאותו אורך גל.

לכן חשוב לשאול את השאלות הנכונות. זה יכול להיות מאוד מועיל כשמדובר באיתור אזורים בפרויקט שעלולים להתרחב עם הזמן.

לדוגמה, נניח שלקוח אומר לך שהוא מחפש אתר מסחר אלקטרוני פשוט (שלא קיים, אגב). זהו אזור המיועד לצמיחה.

סביר להניח שמוצרים ופיצ'רים חדשים יתווספו בשלב מסוים. מתוך הבנה זו, אתה יכול לעצב ולבנות בציפייה לאפשרות. דוגמה אחת עשויה להיות יישום עגלת קניות שניתן להרחיב אותה בקלות כדי לבצע מספר רב של דברים, ולא אחת עם מיקוד צר.

אתה לא יכול לעצור את העתיד, אבל אתה יכול לנסות לבנות עבורו

למרות שחיזוי העתיד של עיצוב אתרים וצרכי ​​הלקוח שלנו אינו מדע מדויק, זה עדיין מאמץ ראוי. אין ספק שיהיו מקרים שבהם ננחש לא נכון. אבל הטמעת שיטות חשיבה קדימה בזרימת העבודה שלנו תעזור לנו להכיל את רוב השינויים.

מעל הכל, מדובר בקבלת החלטות חכמות בכל שלב של הדרך. בין אם זה בבחירת CMS או כתיבת CSS, חשוב לחשוב כיצד זה משפיע על יכולתו של אתר להסתגל לעתיד.

שום דבר שאנו יוצרים לא יימשך לנצח בצורתו הנוכחית. אבל עם הכנה, אנחנו יכולים לעזור להבטיח שההתפתחות שלו תהיה חלקה ככל האפשר.

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *